Η μικρή γροθιά της αλυσίδας 小连环拳 (Xiǎo lián huán quán)
少林速環拳是清代武僧湛舉和尚從羅漢拳、通臂拳、小梅花拳等套路中吸收攻防實戰技術精華,結合自己的實戰經驗而創編的一套短小精悍,節奏緊嚴的拳術優秀套路,共有十七勢,特别在技法這方面,長於驟進、速打、凶猛健捷,攻防兼備,有“神招絶把連環打,一氣呵成神鬼怕”之説。
手足并用连环打,穷追暴客如箭发,
一气呵成十八势,手足头肘全身把。
歌訣:神招绝把连环打,一气呵成神鬼怕。
Η μορφή Σιάο Λιάν Χουάν Τσουάν 小连环拳 (Xiǎo lián huán quán) "Η μικρή γροθιά της αλυσίδας", αποτελεί μια βασική παραδοσιακή μορφή του Σαολίν Ου Κουνγκ 武功 (Wǔ gōng) "Δεξιότητα πολεμιστών". Είναι μία από τις πρώτες μορφές Σαολίν οι οποίες μελετούνται από τον αρχάριο σπουδαστή. Σε θεμελιώδες επίπεδο, όπως υπαινίσσεται και το όνομα της, είναι μια σειρά η οποία διδάσκει τους μαθητές πώς να συνδέουν στάσεις και τμήματα μαζί σε ένα σύνολο. Ωστόσο, μέσα στην απλότητά της κρύβεται μια πολύ εξελιγμένη μέθοδος επίθεσης και άμυνας.
Ο θρυλικός μοναχός Τσαν Τζου 湛举 (Zhàn jǔ) της δυναστείας Τσινγκ 清朝 (Qīng cháo 1644 - 1911), ήταν ο δημιουργός της μορφής Λιάν Χουάν Τσουάν η οποία είναι πολύ γνωστή και σήμερα ευρέως διαδεδομένη. Δημιούργησε τη μορφή αυτή με βάση άλλες μορφές Σαολίν από τα συστήματα Λούοχαν Τσουάν 罗汉拳 (Luóhàn quán) "Η γροθιά του διαφωτισμένου", Τονγκ Μπέι Τσουάν 通臂拳 (Tōng bì quán) "Η γροθιά ανάμεσα από τα χέρια" και τη μορφή Σιάο Μέι Χουά Τσουάν 小梅花拳 (Xiǎo méi huā quán) "Η μικρή γροθιά του άνθους της δαμασκηνιάς". Λαμβάνοντας την ουσία αυτών των τριών συστημάτων Σαολίν και συνδυάζοντάς την με τη δική του εμπειρία μάχης, δημιούργησε και ανέπτυξε τη μορφή των 18 στάσεων Λιάν Χουάν Τσουάν.
Στα κινέζικα Λιάν Χουάν, κυριολεκτικά σημαίνει "δαχτυλίδια-συνδέσεις" και συνδυάζεται για να σχηματίσει "αλυσίδα". Ως εκ τούτου το όνομα της μορφής Λιάν Χουάν Τσουάν σημαίνει "Η γροθιά της αλυσίδας" η οποία επίσης αναφέρεται σε ένα αμείλικτο κυνήγι του αντιπάλου με μια σειρά αλυσιδωτών επιθέσεων. Υπάρχει και ένα ρητό που σχετίζεται με τη μορφή:
"Οι θαυματουργές κινήσεις ζαλίζουν με μια αναταραχή χτυπημάτων, όλες με μία ανάσα που τρομάζει τους δαίμονες από μακριά."
Αν και σύντομη μορφή, οι 18 στάσεις της περιέχουν μια ποικιλία από χτυπήματα, λακτίσματα, κλείδωμα αρθρώσεων και εφαρμογές πιασίματος/ρίψης. Ολόκληρο το σώμα από το κεφάλι μέχρι τα νύχια, είναι ενσωματωμένο στην επίθεση και στην άμυνα με πολλούς ευέλικτους μετασχηματισμούς. Μόνο ο σχηματισμός των χεριών, περιλαμβάνει δύο μορφές γροθιάς, πέντε μορφές παλάμης, το νύχι του πετεινού και τεχνικές του γερανού. Η μορφή Λιάν Χουάν Τσουάν ασκείται μόνο σε 17 στάσεις, αφήνοντας έξω την τελική στάση "Πέντε λουλούδια που κάθονται στο βουνό". Αυτή η στάση μπορεί να έχει προστεθεί στο σύνολο αργότερα, για να συμπληρώσει 18 κινήσεις, ένα νούμερο μεγάλης σημασίας στο Σαολίν Τσαν με αναφορά στους 18 όρκους του Βούδα Αμιτουό. Αυτή η στάση έχει επίσης μεγάλη σημασία στον πολιτισμό Σαολίν και συχνά ανατρέπει το τέλος της μορφής ως μια χαρακτηριστική πινελιά Σαολίν.
一气呵成十八势,手足头肘全身把。