Το φλεγόμενο κοντάρι 烧火棍 (Shāo huǒ gùn)
少林燒火棍是元末的燒火僧緊那羅所創編,原有十九勢,傳至明代,有智善禪師增編至二十五勢。其技法特點是:身隨手意,棍隨手出、或打或劈、運用自如’或根或梢’觸之即打,打則猛疾。進法多以戳、刺、攔打亦使棍根,打上亦以棍根,卧地多以掃打,视足多以捣擊,躍騰夾雜呵聲、此乃一呵三分力。燒火棍尤其在清代,很受衆僧歡迎’或老或少、或健或弱,都會練燒火棍、有湛清和尚增編爲三十九勢、傳至永祥和尚,又增編爲六十二式。此棍仍擬智善增編的二十五勢整理,公開于衆。供演練参考。
Σύμφωνα με τα ιστορικά αρχεία της μονής Σαολίν, στο τέλος της δυναστείας Γιουάν 元朝 (Yuán cháo 1260 - 1368), το μοναστήρι Σαολίν αντιμετώπισε την εισβολή ενός μικρού στρατού που ήταν γνωστός στην ιστορία της Κίνας ως Χουνγκ Τζιν Τζουίν 红巾军 (Hóng jīn jūn) "Ο στρατός με τα κόκκινα τουρμπάνια". Ένας ταπεινός μοναχός από την υπηρεσία της κουζίνας, ο Τζιν Να Λούο 紧那罗 (Jǐn nà luō), κρατώντας γενναία ένα φλεγόμενο κοντάρι, υπέμεινε τη μάχη και έσωσε τον μοναστήρι Σαολίν.
Η μορφή Σάο Χούο Κουίν "Το φλεγόμενο κοντάρι" δημιουργήθηκε από τον θρυλικό μοναχό "φύλακα της μονής Σαολίν" Τζιν Να Λούο στο τέλος της δυναστείας Γιουάν 元朝 (Yuán cháo 1260 - 1368) και στην αρχή της δυναστείας Μινγκ 明朝 (Míng cháo 1368 - 1644) και ονομάστηκε "Φλεγόμενο κοντάρι" από την ιστορία της διάσωσης της μονής Σαολίν.
Αρχικά αυτή η μορφή περιείχε 19 στάσεις του Τζιν Να Λούο αλλά κατά τη διάρκεια της δυναστείας Μινγκ 明朝 (Míng cháo 1368 - 1644) αυξήθηκε στις 25 στάσεις από το μοναχό Τζι Σαν 智善 (Zhì shàn). Στη δυναστεία Τσινγκ 清朝 (Qīng cháo 1644 - 1911) η μορφή αναπτύχτηκε σε 39 στάσεις από το μοναχό Τσαν Τσινγκ 湛清 (Zhàn qīng) και αργότερα σε 62 από το μοναχό Γιούνγκ Σιάνγκ 永祥 (Yǒng xiáng 1913 - 1987). Παρόλα αυτά η μορφή αυτή έχει αναδιοργανωθεί και έχει δημοσιοποιηθεί μόνο στις 25 στάσεις.
Η μορφή Σάο Χούο Κουίν, είναι σχετικά σύντομη αλλά ουσιαστική. Κάποια μέρη από αυτή βρίσκονται και σε άλλες φόρμες του κονταριού Σαολίν όπως είναι η μορφή Γιν Σόου Κουίν 阴手棍 (Yīn shǒu gùn) "To κοντάρι Γιν του χεριού" και η Φανγκ Μο Κουίν 疯魔棍 (Fēng mó gùn) "To κοντάρι τρελός δαίμονας" οι οποίες είναι πανομοιότυπες κατά το ήμισυ.
Η Σάο Χούο Κουίν είναι μια από τις τυποποιημένες μορφές κονταριού των πολεμικών τεχνών Σαολίν, μια μεγάλη μορφή με χαρακτηριστικά τις εξαιρετικά αποτελεσματικές μετακινήσεις του κονταριού και τις ισχυρές μετατοπίσεις των ποδιών.